В съвременния свят съществува огромно разнообразие на акумулаторни батерии, които намират своето приложение във всеки аспект от живота ни, но най-разпространените са тези, за автомобилите. За това в настоящия материал ще им обърнем малко повечко внимание.
Какви са различните видове акумулатори?
Най-разпространените към момента са:
- Калциеви.
- Те са с добавено количество калции за намаляване на водните изпарения. Често срещаната маркировка изглежда, като Ca/Ca. Някои производители дори добавят малко сребро за намаляване съпротивлението и повишаване на ефективността;
- Хибридни.
- Обозначават се Ca+ или Ca/Sb. Технологиите на производство на електродите са по-различни. Положителните например са с добавяне на антимон, а отрицателните - с калций. В този тип е направен опит за обединяване на плюсовете от тези две батерии;
- AGM и GEL.
- Произведени са по AGM и GEL технологиите и електролитът им е в свързан вид. Тоест, тук се цели опит за повишаване безопасността по време на експлоатацията. Знаете, че обикновените модели при спукване на корпуса или преобръщане може да изтече течността, съдържаща сярна киселина, която се явява агресивна и опасна за човешкото тяло субстанция. Тук проблемът е решен, чрез електролит в свързано състояние;
- Алкални.
- Използват алкален електролит, а не киселина. Въпреки разнообразието за автомобилите се използват само два вида - никел-кадмиевите и никел-железните. Първите са с положителни електроди с NiO(OH) покритие, а отрицателните са със смес от желязо и кадмий;
- Литиево-йонните (Li-ion).
- Това са най-обещаващите допълнителни източници на електроенергия. Носителите на тока са йоните в лития.
Как да избера акумулатор?
Както знаем няма нищо вечно и в даден момента и този компонент ще трябва да се смени и тогава повечето собственици на автомобили си задават настоящия логичен въпрос. За да направите правилния избор, трябва да знаете някои особености, като капацитет, пусков ток, размери.
Мерната единица за капацитета е Ah (ампер часа). Принципно за бензиновите двигатели са достатъчни 35-55 А/ч. За дизеловите мотори се препоръчва 80-120 А/ч. В някои случаи и 140 А/ч.
Следващата важна особеност е пусковия ток. Ако той е по-голям, от препоръчителния за колата, има вероятност да се запали стартера. Единицата за измерване е както и при капацитета - ампер (A).
Размери на корпуса. Важно е по време на избора да се съобразите с размерите на корпуса, а при възможност е хубаво да вземете аналогичен на предния.
Защо да предпочетете AutoPro?
Защото ние предлагаме качество на неустоими цени! Ако искате наистина да осигурите безпроблемно захранване на любимото возило, доверете ни се и няма да съжалявате.